Kunstforeningen præsenterer to  unge musikere:

Guitaristen Simon Kirstein Oddershede afsluttede for nylig sin kandidat fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium med topkarakterer. Her studerede han hos Jesper Sivebæk. Tidligere studier på Mozarteum i Salzburg med prof. Marco Tamayo.
I 2014 færdiggjorde han 2 udgave af Master Guitar AlicanteIn 2014, hvor han modtog undervisning af guitarister som David Russel, Manuel Barrueco
Som ungt talent blev han i 2008 inviteret af Dansk Guitar Selskab til at spille ved Wolfgang Lendles koncert i runde tårn, og fik ved denne lejlighed også tildelt en koncertguitar bygget af Hans Ludvigsen.
Udover dette har Simon deltaget i masterclasses med blandt andre Alvaro Pierri, Pavel Steidl, Göran Söllscher, Raphaella Smits, Poul O´Dette, Hopkinsons Smith.
Simon er en erfaren musiker med mange koncerter i bagagen. Han har spillet i alle mulige forskellige kammermusikalske sammenhænge. Han har spillet til Pulsar festivalen i 2013, turneret med Jytte Abildstrøm, spillet på Den Kongelige Opera. Han er initiativtager og en del af Copenhagen Guitar Trio, som siden 2011 har spillet koncerter i Danmark, Island, Sverige, Spanien og Kina.
Simon har sine musikalske rødder i Frederiksværk, hvor han som ung modtog musikalsk undervisning af Kristian Buhl-Mortensen, i den lokale musikskole, mens han gik på Frederiksværk Gymnasium.

Violinisten Erik Theodor Danciu blev i 2016 optaget i Solist-klassen på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos Prof. Serguei Azizian med topkarakter. Tidligere studier på the Cleveland Institute of Music, USA, med den Tjekkiske koncertviolinist Ivan Zenaty. Her modtog han desuden intens kammermusikundervisning af medlemmer fra den verdenskendte Cleveland Quartet. Under hans Bachelor- og Kandidatstudier på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium modtog han kammermusikundervisning af Prof. Tim Frederiksen og Elisabeth Schneider.
Inden påbegyndte studier på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i 2010, studerede han hos Anna Binkova, Roberto Sarno og Morten Ryelund i Viborg.
Erik har vundet 1. priser i Klassisk Talentkonkurrence i 2009 og Jacob Gade Violinkonkurrence 2010, og er dobbelt vinder af stillingen som Årets Kvartet på Hvide Sande Masterclass, i henholdsvis 2012 og 2014. Han har blandt mange steder spillet koncerter på Copenhagen Summer Festival, Tivolis Koncertsal og til ’Mestre På Mandage’ på DKDM.
Erik har deltaget i masterclasses og festivaler rundt i verden, først på Danish Strings 2004-2010 og Carl Nielsen Masterclass 2006-2010, senere på prestigiøse festivaler som Astona Masterclass 2011 i Schweiz, U-HAC Total Immersion 2012 i Vermont, USA, the Kronberg Violin Masterclass 2013 i Tyskland og Aurora Masterclass 2013 i Sverige. I 2014 deltog han i og spillede koncerter til festivalen Keshet Eilon String Masterclass i Israel.
Han har modtaget timer og været til masterclasses med ansete pædagoger og musikere, herunder Nikolaj Znaider, Boris Kuschnir, Pierre Amoyal, Dora Schwarzberg, Ulf Wallin, David Nadien, Benjamin Schmid og Ilya Kaler m.f.
Som del af soliststudierne på DKDM underviser Erik enkelte bachelorelever som assistent for sin lærer, Prof. Serguei Azizian.

Gratis entre for medlemmer af Frederiksværk og Hundested kunstforeninger
Gæster kr 75