FREDERIKSVÆRK OG OMEGNS KUNSTFORENING
6. juni 2020

Vi er glade for igen at kunne byde Velkommen i Ågalleriet

Torsdag 11. juni kl. 13 genåbner Ågalleriet med Frederiksværks Kunstforenings udstilling med landskabsmaleren Per Baagøe, der på grund af Corona-krisen blev lukket ned før tid.
Denne udstilling er en stor samling af malerens landskabs- og havbilleder, der hovedsageligt er fra Nordsjælland, ikke mindst fra Halsnæs. Per Baagøe er opvokset i Rørvig og hans betagelse af motiver derfra og fra Hundested og videre over Melby, Liseleje og videre, kan ses på udstillingen.

Den omfattende udstilling er også en mulighed for samlere af Per Baagøes billeder, der her har en enestående mulighed for at finde deres yndlingsmotiv.

Blandt andre ser vi et 3x6 m kæmpe maleri, malet i en voldsom indsats i sort og hvidt. Per Baagøe deltog i en rejse med den velkendte ekspeditions-båd, Rylen op gennem Roskilde Fjord, og ved udløbet af fjorden ind i Isefjorden kom båden ind i et voldsomt regnvejr. Den øvrige besætning på Rylen så Per Baagøe stå smilende ibådens stævn.
For ham var det en oplevelse for livet.
Måske har Baagøe husket på lignende oplevelser fra Rørvig strand mod Kattegat.
Resultatet blev, at han umiddelbart efter malede dette store værk, der i grove penselstrøg gengiver hans oplevelse i Roskilde Fjord.

Per Baagøes udstilling genåbner torsdag 11.juni kl. 13, hvor maleren vil være til stede og lukker lørdag d. 27.juni.

Ågalleriet har åbent tordag-søndag fra kl. 13-16. Der er gratis adgang.

Det nyeste, der sker I foreningen, i Ågalleriet og i værkstedet!  Du kan læse mere udførligt om begivenhederne i vores medlemsblad "Medlemsnyt" og under de forskellige punkter i menuen t.v
Månedsnyt for marts er udkommet og kan downloades fra menuen til højre.

Nu er det tid til at tænke på værker til medlemsudstillingen og temaudstillingen. Se under Udstillinger.

ALLE INDBETALINGER
til kunstforeningen sker til foreningens konto: 6301 1591452.
HUSK at anføre medlemsnummer, navn og hvad det er, der betales.
(medlemsnummer først)

.